Content creatie

Het creëren van content is één van de dagelijkse bezigheden voor bedrijven. Niet enkel online, maar ook offline is content creatie nodig. Internet mag dan steeds belangrijker zijn geworden, maar veel bedrijven kunnen nog steeds niet zonder de traditionele media. Een flyer of brochure aan de klant meegeven of opsturen kan nog steeds extra verkopen of leads generen, maar zonder online marketing kan een bedrijf tegenwoordig ook niet meer. Het is dus belangrijk om een content strategie te maken, waarin zowel de offline als de online media in worden meegenomen.
Ondanks dat veel bedrijven zich er al mee bezighouden, is content creatie vaak een ondergeschoven kindje. Het schrijven van teksten voor een website of blog kost tijd en dit heeft niet altijd prioriteit. De voorkeur gaat dan uit naar andere werkzaamheden en het up-to-date houden van de verschillende media komt langzaam stil te staan. Eén van de belangrijkste onderdelen om een goede positie met een website te realiseren of behouden, is het continueren van het plaatsen van nieuwe teksten. De zoekmachine houdt nu eenmaal van verse, unieke content.

Content is meer dan enkel teksten creëren

Onder content wordt vaak enkel tekst genoemd, maar het is zoveel meer. Content is namelijk de complete inhoud van het medium. Dus de hele website, inclusief de opmaak en afbeeldingen. Maar ook de invulling van een flyer of brochure en het vullen van social media kanalen wordt hieronder verstaan. Zoals je nu kunt lezen is content creatie dus een behoorlijk tijd vullende activiteit. Maar als ondernemer heb jij in ieder geval een deel van deze marketingtools nodig om jouw bedrijf up en running te houden. Wil jij een duidelijk plan van aanpak en een advies op maat voor content creatie? Neem dan contact met ons op. Wij geven het advies en indien gewenst helpen wij (gedeeltelijk) met de uitvoering hiervan.

websites en blogs

Websites en blogs hebben allebei een eigen doel en voor beide is content creatie nodig. De website van het bedrijf moet laten zien wat jij als bedrijf doet en kan. Daarbij is de huisstijl erg belangrijk, de website is namelijk een visitekaartje van het bedrijf. Maar het doel van een website is ook nieuwe klanten aantrekken. Door het (laten) uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek, kun je behoefte en resultaat goed matchen. Aan de hand van dit onderzoek kan een contentstrategie worden opgesteld, hiermee weet jij precies wat er moet gebeuren. Vaak werken wij samen met klanten op dit gebied. Zo bespaar jij als ondernemer geld, maar is er wel de expertise aanwezig die nodig is. Het schrijven van seo-vriendelijke webteksten moet namelijk wel aan een aantal regels voldoen. In de contentstrategie kan ook social media, blogs en offline media worden meegenomen. Zo heb jij een goede planning op het gebied van content creatie voor een langere periode. Wil jij het liever helemaal uitbesteden en goed op de hoogte gehouden worden met wat er gedaan is en wat er nog moet gebeuren, dan kan dat natuurlijk ook gewoon.content creatie

Teksten schrijven voor websites en blogs uitbesteden of zelf doen?

Soms is het beter om content creatie voor websites en blogs uit te besteden. Je bent dan als ondernemer verzekerd dat het proces van nieuwe content toevoegen gecontinueerd is. Jij of jouw medewerkers kunnen zich dan bezighouden met hun dagelijkse werkzaamheden en daar ook de prioriteit behouden. Het laten schrijven van content gebeurt bij ons altijd in overleg met het bedrijf, want niemand weet meer van jouw corebusiness dan jijzelf. In overleg wordt er afgesproken of wij de content ook plaatsen op desbetreffend medium of enkel de teksten en afbeeldingen aanleveren.

Een blog onderhouden als bedrijf, wat zijn hier de voordelen van?

Zoals hierboven ook aangegeven heeft een blog ook een eigen doel. Een blog heeft voornamelijk als doel informeren op een leuke manier. Als bedrijf kan jij een blog op de eigen website plaatsen of juist op een extern domein. Het voordeel van blogs schrijven is dat de kennis binnen het bedrijf vergroot, want er moet onderzoek gedaan worden voor nieuwe informatie. Met het creëren van nieuwe content doen jij of jouw medewerkers nieuwe kennis op van de branche. Veel mensen maken tegenwoordig een beslissing op basis van online onderzoek. Als jij de juiste en volledige informatie deelt met de doelgroep, is de kans groot dat de beslissing op jou valt.

Daarnaast kun jij je met blogs richten op de zogenaamde longtail zoekwoorden. Longtail zoekwoorden zijn zoekwoorden die uit meerdere woorden bestaat. Het is specifieker, bijvoorbeeld ‘behang’ tegenover ‘exclusief behang bestellen’. Deze laatste is een longtail zoekwoord. Mensen die hier naar zoeken zijn specifiek naar iets op zoek en de kans dat ze overgaan tot aankoop is groter. Op deze longtail zoekwoorden is vaak wel veel minder zoekvollume, maar de conversie daarentegen is vaak weer hoger. Content creatie op basis van longtail zoekwoorden kan lastig lijken, maar met de juiste hulp kan iedereen het.

Vul het onderstaande contact formulier om te informeren naar de mogelijkheden van content creatie voor jouw bedrijf.