Zoekwoorden onderzoek

Een gedegen zoekwoorden onderzoek is de basis voor iedere website, voor ieder bedrijf die online zijn doelgroep wil bereiken. Een website is voor veel bedrijven de online deur naar het bedrijf en om deze ingang te vinden moet je in de zoekmachines naar boven komen. Net zoals met een fysiek bedrijf is het van belang dat de doelgroep de weg naar jouw bedrijf weet te vinden. Online gebeurt dit via de verschillende zoekmachines. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen vaak niet verder dan de eerste of tweede pagina in de zoekmachine kijken. Daarom is het belangrijk dat je hoger in de zoekmachine komt. Jij wil toch ook meer bezoekers naar jouw website trekken en verkopen of leads generen?

Maar waar begin je?

Het belangrijkste is dat je voor jezelf duidelijk heb wie jij wil bereiken en welke producten of diensten je wil verkopen. Dit klinkt heel simpel, maar als je hier over gaat nadenken zal je zien dat je toch tot nieuwe inzichten komt. Deze diensten of producten zijn de basis van waaruit het zoekwoorden onderzoek plaats gaat vinden.

In onze ogen is de Google Keyword tool de beste tool voor een zoekwoorden onderzoek, maar er zijn er nog veel meer. Deze tool geeft goed weer wat het gemiddelde zoekvolume in Nederland is en wat de concurrentie is, is deze laag, normaal of hoog. Uiteindelijk is het belangrijk om de juiste combinatie te vinden tussen relevantie en concurrentie. Als de concurrentie heel hoog is, is het moeilijker om een goede positie in de zoekmachine te realiseren.

zoekwoorden onderzoek uitvoerenDe kunst van een goed zoekwoorden onderzoek is om nieuwe invalshoeken te creëren. Woorden vinden die de doelgroep gebruikt, maar die ook bij jouw bedrijf passen. Alle woorden die onderzocht worden, worden door ons in een overzicht geplaatst. Met dit overzicht kun jij uiteindelijk zien waarom sommige woorden juist wel of niet goed zijn om te gebruiken op jouw website.

Wat is het nut van een zoekwoorden onderzoek en wat moet ik er mee doen?

Het nut van een zoekwoorden onderzoek is dat deze jouw leidraad is voor het invullen van de website. Zoals Google zelf zegt ‘Content is King’ en voor content creatie zijn een aantal handvatten geen overbodige luxe. Aan de hand van het zoekwoorden onderzoek stellen we een categoriestructuur op, deze bepaalt gelijk de hoofdonderwerpen van de pagina’s.

Wanneer moet ik een zoekwoorden onderzoek (laten) doen?

Als je een nieuwe website laat maken of je gaat jouw website verbouwen, dan is het verstandig om van te voren al een zoekwoorden onderzoek uit te (laten) voeren. Vaak wordt dit pas gedaan als de nieuwe site live staat. Het nadeel hiervan is dat de websitebouwer er opnieuw tijd aan moet besteden, in verband met een nieuwe indeling en dit kost weer extra geld. Dat is natuurlijk zonde, want een nieuwe website is vaak al een investering op zich.

Bij het zoekwoorden onderzoek wordt gekeken welke woorden voor jou als bedrijf interessant zijn, hier hebben we uiteraard jou hulp als ondernemen nodig. Jij bent de enige die weet welke producten of diensten goed lopen en de beste marge hebben. Aan de hand hiervan gaan wij kijken waar de doelgroep op zoekt. Deze twee gegevens worden samengevoegd, om zo een optimaal resultaat behalen. Want om conversie te behalen, zijn er bezoekers nodig.

Wil je meer informatie over een zoekwoordenonderzoek ontvangen, neem dan contact met ons op of vul het onderstaande formulier in.